lauantai 19. syyskuuta 2015

Lakkopäivän etätehtävä

Perjantaina mulla oli etäpäivä koulusta bussien lakkoilun takia. Koska mulla ei ollut muuta kyytiä kouluun, enkä halunnut pyöräillä koulumatkaa sateessa, niin jäin kotiin nukkumaan ja rentoutumaan.

Etätehtävänä oli tehdä harjoituskampaus (kerron siitä lisää seuraavassa postauksessa) ja kirjoittaa omasta oppimisesta tähän mennessä, mitkä harjoitukset sujuvat ja mitä pitää harjoitella vielä lisää, omat vahvuudet jne.

Tähän mennessä olen oppinut koulussa jo hirveästi asiaa: teoriaa ja käytäntöä, siivousta, puhtaanapitoa ja hygieniaa, asiakkaan kanssa kommunikointia, leikkausta, hiusten pesemistä ja föönausta, haudehoidon tekoa, erilaisten laitteiden käyttöä, jne. Voisin jatkaa listaa vaikka kuinka pitkään.

Jo opituista asioista moni onnistuu minulta mielestäni hyvin, varsinkin hiusten pesu, föönaus ja suoristus, sillä olen tehnyt niitä jo aiemminkin. Eräs asia, mitä en ollut aikaisemmin tehnyt (mikä yllätti monia), oli hiusten kihartaminen piipparilla, eli piippaaminen. Kokeilin sitä siis ensimmäisen kerran ikinä vasta tällä koulussa ja se oli hieman jännittävää. Sitä täytyy kuitenkin harjoitella vielä ennen kuin uskaltaudun kokeilemaan sitä asiakkaalle. Toinen asia mitä mun pitää muistaa "harjoitella" koulussa on huolellisuus (varsinkin siivoamisessa) ja työhön keskittyminen täysillä, vaikka ympärillä olisikin kavereita. Musta tuntuu nyt oudolta ajatella, etten pystyisi keskittymään työhöni täysillä, kun mulla ei aikaisemmin ole ollut vaikeuksia asian kanssa, mutta toisaalta, ehkä pitkät koulupäivät vaikuttavat siihen. Pitää siis muistaa pitää taukoja ja syödä ja juoda riittävästi, niin jaksaakin paremmin! c:

Omista vahvuuksista en tällä hetkellä ole oikein varma, sillä lähes kaikki onnistuu ihan "perushyvin".
Ehkä jatkossa kiinnitän enemmän huomiota niiden etsimiseen ja löydän omat vahvuuteni, ken tietää?

-Ada

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti